Het Havenrak.

Het Havenrak is het oude centrum van Broek in Waterland en de thuisbasis van onze ijsclub.
Bij vorst vriest het Havenrak relatief snel dicht.
Na gebleken voldoende sterkte van het ijs preparen wij een ijsbaan en zorgen voor verlichting zodat er ook in de avonduren geschaatst kan worden. Bij sneeuw wordt de baan regelmatig geveegd om aanvriezing te voorkomen en indien nodig zorgt het lokale brandweerkorps voor een nieuwe bovenlaag als er door slecht ijs bijna niet te schaatsen valt.
Uiteraard mogen muziek en de broodnodige versnaperingen niet ontbreken. Bij de koek en zopie tent is het gezelligheid dat de boventoon voert en dit komt niet in het minst door de zorgvuldig geselecteerde glüh wijnen en chocolademelk-tik.
Highslide JS
Januari 2010 - Paul Cohen en Jaap
Blackborn (2e en 3e) geven uitleg
Op de binnenbaan is er de mogelijkheid tot schoonrijden
en ijshockey terwijl de echte stayers de buitenbaan verkiezen.

Copyright: IJsclub Broek in Waterland       Website: L. de Wit       Foto's: L. de Wit, J. Blakborn, CA-fotografie.nl